عاجل
الجمعة 20 سبتمبر 2024 الموافق 17 ربيع الأول 1446
رئيس التحرير
عمرو الديب

خبر حزين وصادم.. مي كساب تنعي كابتن إيهاب جلال: كان نعم الأب والزوج والسند

مي كساب
مي كساب

حرصت الفنانة مي كساب على نعي الكابتن إيهاب جلال، الذي رحل عن عالمنا منذ ساعات قليلة، وذلك من خلال منشور عبر حسابها الشخصي على موقع تبادل الصور والفيديوهات إنستجرام.

مي كساب تنعي إيهاب جلال

وكتبت مي كساب في منشورها الذي يرصده موقع تحيا مصر: خبر حزين وصادم أنا عمري ما شفته بس زوجته وبناته حبايبي قوي يشهد الله انه كان نعم الأب والزوج والسند أنا قلبي واجعني وحزينه حزن شديد عشان أسرته ربنا يصبر قلوبهم ويقويهم ويراضيهم بقضاءه إنا لله وإنا إليه راجعون.

مي كساب 

تصريحات مي كساب عن والدها

وسبق وأن تحدثت الفنانة مي كساب عن معاناة والدها مع مرض الزهايمر، وذلك خلال لقاء لها ببرنامج حد النجوم الذي تقدمه الإعلامية منى عبد الغني، عبر شاشة تلفزيون قناة سي بي سي، من مهرجان العلمين الجديدة في دورته الثانية.

وقالت مي كساب في تصريحاتها التي يرصدها موقع تحيا مصر: دائما  كنت بقوله يا بابا  أحلى حاجة إني نتاج تربيتك وثقافتك ودينك واخلاقك، مرض الزهايمر صعب جدا، وراضية بقضاء ربنا، ومكنتش حابة أبويا يتبهدل، بتبقى تجربة قاسية أكتر مع اللي عايشين مع المريض، بابا عاش معايا آخر 3 سنين، وكان رافض فكرة يعيش معايا وكان مصمم بعد وفاة ماما يعيش لوحده، وفضل 7 سنين عايش لوحده، وأنا واخويا عملناله كمين، عشان يبقى أمر واقع يعيش معايا، وكان مسميني السجّان.

أخر أعمال مي كساب في الغناء

ومن الجدير بالذكر أن أخر أعمال مي كساب في الغناء أغنية قطة التي طرحتها عبر قناتها الرسمية على موقع الفيديوهات العالمي يوتيوب، وتقول كلماتها: أنا مش عارفة أنا  ليه ماسكة في واحد  أنا أصلا مش واثقة  إن أنا لو غمضت عينيا  مش هيحب تلاتة عليا  معذور يا حرام مش قادر  عنده مرض من النوع النادر  كل ما تضحك واحدة في وشة  يغمى عليه ونجيب له نشادر  عمالة بعدي وأفوت  بس الموضوع ده يموت  إحنا بنكبر وبنعقل  والرجالة عقلها بيفوت  عمالة بعدي وأكبر  وبربي يا ربي وبكبر  ده أنا لو كنت أنيت قطة  يمكن كانت نفعت أكتر  قطة قطة.. بس يا قطة  قطة قطة.. لأ يا بطة  طيب هو الوضع الحالي  هيفضل بس لأمتى يا غالي  مش المفروض أنك تعقل  ولا أنا بسرح بخيالي  ما تركز في الناحية دي  وسيبك بقى من حادي وبادي  في حاجات حلوة على مزاجك.

تابع موقع تحيا مصر علي