عاجل
الخميس 19 سبتمبر 2024 الموافق 16 ربيع الأول 1446
رئيس التحرير
عمرو الديب

بعد حبسه.. زوجة عصام صاصا: عمر ما حاجة كسرتني غير غيابك

عصام صاصا
عصام صاصا

تواصل زوجة مطرب المهرجانات الشعبية عصام صاصا إثارة الجدل برسائلها لزوجها والذي أصدر حكم بحبسه سنة في مساء أمس الخميس بتهمة تزوير توكيل عقاري لمحاميه الخاص رفقة شخصين أخرين، الأمر الذي جعلها تدخل في حالة انهيار شديدة.

زوجة عصام صاصا تثير الجدل 

ونشرت جهاد، زوجة عصام صاصا صورة له عبر حسابها الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام من خلال خاصية ستوري وعلقت عليها، قائلة: "عمر ما حاجة كسرتني غير غيابك"، وذلك وفقا لما رصده موقع تحيا مصر.

جهاد زوجة عصام صاصا 

وسبق وقالت زوجة عصام صاصا في منشور آخر: والله هتفضل روحي وعمري وحياتي ولو عدى ألف سنة هفضل ادافع عنك ومش هسيب الناس تظلمك ومش هسكت تاني على الظلم وهطلع أتكلم في كل حاجة.

عنبة يدعم عصام صاصا بعد حكم حبسه 

وكان قد خرج مطرب المهرجانات الشعبية عنبة لدعم صديقه عصام صاصا بعد حكم حبسه، حيث كتب على ستوري عبر حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام: "لله الأمر من قبل ومن بعد"، ثم أرفق صورة له على أغنيته الجديدة "الدنيا قاسية اتشقلبت بيا في ثواني" وكأنها هي العمل الوحيد الذي يعبر عن حاله في الوقت الحالي.

عصام صاصا 

وتقول كلمات الأغنية: الدنيا قاسيه اتشقلبت بيا في ثواني فتحت عينى لقيتنى فجأه في دنيا تاني وحشتنى نفسى واهلى واخواتى و مکانی هوون يارب الغربه صعبه مموتانی ربنا علشان عالم بيا مش هيشمتكم يوم فيا قادر ياكريم تسمع ليا وتنجيني انا عارف انك مش هتسبنى وبلاك معناه ان انت حاببني دانا طوب الارض بيحاربني طالع عيني اه من الحياه بقا كل دا كان مستخبى انا مش بخير والصدمه هتو قفلی قلبی غرقان في بحر دموع مفيش ولا حد جمبي مبقاش خلاص بأيديا غير اني ادعى ربی.

حبس عصام صاصا سنة

وكان قد أصدر أمس حكم على مطرب المهرجانات الشعبية عصام صاصا بالسجن سنة مع الشغل وذلك لاتهامه بالتزوير فى توكيل شهر عقارى للمحامى الخاص بصاصا هو واثنين آخرين، واستقبل صاصا مبتسمًا بعد قرار هيئة المحكمة، وبجانبه زوجته التي كانت تختفي من عدسات الصحفيين، وتناهر وتردد اطمن مش هسيبك.

وسبق وصدر حكم عليه بالحبس لمدة 6 أشهر في قضية قتل أحد الأشخاص على الطريق الدائري عن طريق الخطأ.

تابع موقع تحيا مصر علي