عاجل
الخميس 19 سبتمبر 2024 الموافق 16 ربيع الأول 1446
رئيس التحرير
عمرو الديب

حمزة نمرة: أمي ماتت وهي بتولد.. وتوقعت وفاتها من قبل ما تموت

حمزة نمرة
حمزة نمرة

كشف المطرب حمزة نمرة أنه توقع وفاة والدته قبل وقوعها، وذلك من خلال لقاء له ببودكاست فايق ورايق مع الإعلامي إبراهيم فايق.

تصريحات حمزة نمرة عن والدته

وقال حمزة نمرة في تصريحاته التي يرصدها موقع تحيا مصر: أنا شخص قلوق جدًا، وسبب قلقي من الطفولة لما والدتي توفت وهي بتولد ووقتها كان عندي 10 سنين، وفي اليوم اللي قالولي إنها حامل حاجة وقعت في قلبي إنها هتموت بسبب الحمل ده، ومن وقتها بقيت بقلق من توقعاتي.

حمزة نمرة 

حمزة نمرة: دايمًا بحاول أوصل المشاعر اللي بحس بيها

وسبق وأن كشف حمزة نمرة عن هدفه الأساسي من أعماله الفنية وكيف يستطع توصيل مشاعره وإحساسه إلى مستمعيه ومحبيه، وقال حمزة نمرة في تصريحاته التي يرصدها موقع تحيا مصر: "دايما بقول اني فنان بحاول اوصل المشاعر اللي بحس بيها او شوفتها حواليا من ناس بحبهم وبيبقى املي ان المشاعر دي تلقى صدى عند المستمع ف بتبسط لما بعمل اغنية والاقي ناس كتير بتقول انها حست الاحساس ده".

وتطرق الفنان حمزة نمرة خلال تصريحاته التليفزيونية ليتحدث عن سر تقديمه عدد من الأعمال التي جاءت المزيكا الخاصة بها شعبية، وكشف عن حبه لهذا اللون الشعبي الذي يستمتع عند تقديمه، وقال: "كل أغنية بعملها ببقى حاسسها وبيكون فيها فكرة معينة عايز أوصلها وانا بحب الألوان الشعبي جدا وهفضل اعمل تجارب شعبية وأي حاجة بتمس مشاعر الانسان وعواطفه هكون مهتم أقدمها بطريقتي".

حمزة نمرة يتألق في أغنية رياح الحياة

ومن الجدير بالذكر أن حمزة نمرة سبق وأن تألق في أغنية رياح الحياة، والتي تقول كلماتها: تهبي يا رياح الحياة ديماً بما لا أشتهيه واللي السنين مقدماه غير اللي قلت نفسي فيه يلاقي قلبي فين دواه واللي أذاه أقرب ما ليه

ده جرح ببعلم! وصعب تسكن الألام واخرج من اللي فات سليم وصعب لما اروح انام ما افضلش اراجع القديم طلع مكلف العلام وخدت درس في الصميم ولسه بتعلم رکز یا قلبي في اللي جاي وألف شكر للي باع ما صانش حتى بوء شاي سلام یا ۳۰۰ وداع واللي لقانا ما يساعوش فخانة الوداع تساع مشاعرنا مش لعبة ما تتشغلش باللي فات خليك يا قلبي في المفيد.

تابع موقع تحيا مصر علي