عاجل
الخميس 19 سبتمبر 2024 الموافق 16 ربيع الأول 1446
رئيس التحرير
عمرو الديب

إسعاد يونس: العشر سنين الأخيرة كانت صعبة عليا بسبب التكنولوجيا.. والذكاء الاصطناعي مخوفني

إسعاد يونس مع أنس
إسعاد يونس مع أنس بوخش

تحدثت الفنانة إسعاد يونس عن خوفها الشديد من التكنولوجيا والذكاء الاصطناعي وذلك خلال حلولها ضيفة على برنامج Abtalks والذي يقدمه الإعلامي أنس بوخش على قناته الرسمية بموقع الفيديوهات يوتيوب.

إسعاد يونس: العشر سنين الأخيرة كانت صعبة عليا جدا 

وقالت إسعاد يونس في تصريحات رصدها موقع تحيا مصر: أنا كويسة ومسيطرة والظروف بتتغير وكل ما تحس انك سيطرت الظروف تتغير تاني وانت بتحاول تمسكها من جميع الجهات.

إسعاد يونس مع أنس بوخش

وأضافت إسعاد يونس: العشر سنين الأخيرة كانوا أصعب كتير لان بقى قدامي تحديات اكبر بكتير من الاول بسبب التكنولوجيا اللي بيطلع منها المفيد والبشع فمش عارف تلاحق ولا قادر تتعلم كل الحاجات فبقيت اقف شوية وقولت مش هقدر استعمل كل الحاجات دي وليها متخصصين غير الحاجات اللي بتتنشر عننا دي مسألة بقت مزعجة جدا وبقت تاخد مننا مجهود كبير وده بيزيد بشكل كبير والذكاء الاصطناعي موضوع شاغلني جدا لانه هيبقى اداه الابتزاز والتعدي على حقوق ملكية معرفش بكرة يتعمل فيا اي او عني اي.

إسعاد يونس 

إسعاد يونس: جالي عرض أنهم عايزين ينتجوا فيلم بيا مع عبد الحليم وفريد الأطرش 

وتابعت إسعاد يونس حديثها عن أزماتها مع التكنولوجيا: جالي عرض أنهم عايزين ينتجوا فيلم بيا مع عبد الحليم وفريد الأطرش.. ازاي يعملوا حاجة هما مكنوش عايزنها الناس دي ليها حقوقه، وأنا مش شايفة فيه أي إيجابية كتير بالنسبة للأفكار المجنونة والعتة اللي الناس فيه الفترة دي.

أخر أعمال إسعاد يونس

ومن الجدير بالذكر أن أخر أعمال إسعاد يونس فيلم عصابة عظيمة، الذي تدور أحداثه في إطار كوميدي حول شخصية عظيمة هي امرأة ذكية في أواخر الخمسينيات من عمرها فقدت بصرها نتيجة حادث ولكنها تتغلب على ذلك بقوة البصيرة، يتسبب ابنها الساذج في مشاكل تؤدي إلى احتمالية خسارة منزلها الذي يعد آخر ما تملكه، ويشارك في بطولته أيضا كلا من رنا رئيس، محمد محمود، كريم عفيفي، فرح الزاهد، مصطفى عنبة في ثاني أعماله الفنية وأولى أعماله في السينمات المصرية والعربية، وغيرهم، والفيلم من تأليف هاجر الإبياري، وإخراج وائل إحسان، وحقق العمل نجاح ملحوظ رغم المنافسة القوية التي شهدها العمل.

تابع موقع تحيا مصر علي