عاجل
الخميس 19 سبتمبر 2024 الموافق 16 ربيع الأول 1446
رئيس التحرير
عمرو الديب

موسى عن فضية أولمبياد باريس:تجربة سارة مشابهة لتجربة كرم جبر في التحديات والصعاب اللي واجهتهم

أحمد موسى
أحمد موسى

قدم الإعلامي أحمد موسى، التهنئة للرباعة  سارة سمير  بعد فوزها بالميدالية الفضية في رفع الأثقال وزن 81 كيلو بأولمبياد باريس 2024 بمجموع 268.

موسى: سارة بتعيط النهاردة علشان خسرت الذهبية

وأضاف الإعلامي أحمد موسى،  خلال برنامجه "على مسئوليتي"، المذاع على فضائية "صدى البلد" ونقلها موقع  تحيا مصر ، :" مبروك لسارة سمير شكرا ليكي سارة، دي بنت مصر البطلة، تكلموا عن سارة واكتبوا عنها، سارة هي من تستحق التحية، سارة تجاوزت كل التحديات".

وتابع "سارة بتعيط النهاردة علشان خسرت الذهبية، عينها على هدف عاوزه توصل ليه ونجحت في الفوز بالميدالية الفضية ورفعت علم مصر في أولمبياد، مبروك يا سارة، عندك فرصة تحققي الذهب في  أولمبياد لوس  أنجلوس".

وأكمل:" تجربة سارة مشابهة لتجربة كرم جبر في التحديات والصعاب اللي واجهتهم ورغم ذلك رفعوا علم مصر في الأولمبياد".

وواصل :" كان عندنا أمل أننا نحقق ميداليات في عدة ألعاب وقدر الله ما شاء فعل، مستكملا : "في رؤساء اتحادات فشلوا ولم ينجحوا في تحقيق ميدالية صفيح، راحوا زي ما جه، تعالوا نشوف التجربة الصينية في بعض الألعاب الأولمبية، وتحتل الترتيب في حصد الميداليات الذهبية".

وأتم:" كفاية طبطبة وكل الاتحادات اللي فشلت في تحقيق الفوز وحصد الميداليات لازم تتحاسب، كفاية ونشوف اللي عاوز ينجح ونساعده".

موسى: رؤساء اتحادات فشلوا ولم ينجحوا في تحقيق ميدالية صفيح

حققت بطلة رفع الأثقال سارة سمير فضية رفع الأثقال وزن 81 كجم في أولمبياد باريس 2024، ويستعرض موقع تحيا مصر التفاصيل.

وتمكنت سارة سمير أن تحقق الميدالية الفية في أولمبياد باريس 2024 وحصلت بطلة النرويج على الميدالية الذهبية بمجموعة 275، بينما جاءت سارة سمير في المركز الثاني وحققت 268 كجم.

وبذلك تحقق سارة سمير الميدالية الثانية للبعثة المصرية في أولمبياد باريس 2024 بعد ميدالية محمد السيد في السلاح وحصوله على الميدالية البرونزية.

سارة سمير تحقق فضية رفع الأثقال وزن 81 كجم في أولمبياد باريس 2024 

وشهدت البعثة المصرية في أولمبياد باريس 2024 عدم تحقيق الميدالية المأمولة في المنافسات، ويتبقى منافسة أحمد الجندي في الخماسي الحديث من أجل تحقيق ميدالية جديدة للبعثة المصرية في باريس 2024.

تابع موقع تحيا مصر علي