عاجل
الخميس 19 سبتمبر 2024 الموافق 16 ربيع الأول 1446
رئيس التحرير
عمرو الديب

دانا حمدان تدافع عن أميرة أديب: كفاية تقطموا فيها

دانا حمدان
دانا حمدان

دافعت الفنانة دانا حمدان عن الفنانة الشابة أميرة أديب بعد أن تعرضت لهجوم كبير خلال الفترة الماضية، وذلك من خلال منشور عبر حسابها الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك.

دانا حمدان تدافع عن أميرة أديب

وكتبت دانا حمدان في منشورها الذي يرصده موقع تحيا مصر: سيبوا أميرة أديب في حالها بجد بقا وكفاية تقطعوا بالبنت ومقارنات بغيرها هي مش غيرها ولا هم هي وكل واحد فيهم من جيل مختلف، هي بتحاكي جيلها اللي انتو مش منه وهم حابينها وفاهمنها وفاهمين كلماتها كفايه تقطمو فيها مش ممكن بجد انا عمري ما قابلتها ولا حد من عيلتها صديق لي بس حقيقي ما هذا، لنفترض أنها لسه بتكتشف نفسها فين الغلط في دا واخدة من فلوس حد وبتصرف على الكليب بتاعها؟ ما تجرب فيها ايه دي.

وكانت قد تعرضت أميرة أديب لموجه كبيرة من الانتقادات بعد أن طرحت فيديو كليب لها بعنوان كارت محروق، حيث انتقد الجمهور طريقة أدائها وإطلالتها.

دانا حمدان

تفاصيل الحالة الصحية للفنانة دانا حمدان

وسبق وأن كشفت الفنانة دانا حمدان تفاصيل تعرضها لوعكة صحية خطيرة، وذلك من خلال منشور عبر حسابها الشخصي على موقع تبادل الصور والفيديوهات إنستجرام.

وقالت دانا حمدان في مقطع فيديو يرصده موقع تحيا مصر: أنا بقالي 3 سنين أنتم بتشوفوني دايما بضحك وبهرج وبسافر ولكن أنا بعاني معاناة ما يعلم بيها إلا ربنا بقالي 3 سنين بالظبط عايشة في تحاليل وسونار وآشعة، وهي دي بقيت حياتي، عشان أنا تعبانة من حاجة مش عارفة ايه هي، ومحدش قادر يعرف اللي عندي ايه، وعايزة حل لأني بتعذب ومش عارفة أنام ومش عارفة أعيش حياة طبيعية.

دانا حمدان وقرار الزواج

وفي وقت سابق، أكدت الفنانة دانا حمدان أن تعرضها للتحرش في طفولتها لم يكن السبب في عدم زواجها حتى الآن، مشيرة إلى أن التحرش قد يحدث مع أي شخص.

وقالت دانا حمدان خلال لقاء لها ببرنامج الستات، مع الإعلامية سهير جودة، عبر شاشة تلفزيون قناة النهار: فيه رجالة كانت عايزة تتجوزني بس بيجوا في أوقات مش مناسبة ليا، يعني بمعنى عايش في بلد بعيد، مثلا أنا في مصر وهو يبقى في أمريكا.. ممكن مثلا يبقى رجل متزوج ودا بالنسبالي مرفوض تماما، أو ممكن يكون كويس بس مش بيحب الكلاب.

تابع موقع تحيا مصر علي