عاجل
الإثنين 16 سبتمبر 2024 الموافق 13 ربيع الأول 1446
رئيس التحرير
عمرو الديب

بلاغ جديد بسبب فيديو البلوجر هدير عبدالرازق

البلوجر هدير عبدالرازق
البلوجر هدير عبدالرازق

تطورات جديدة بشأن فيديو البلوجر هدير عبدالرازق حيث تقدم محام ببلاغ للمجلس القومي للمرأة ضد طليق البلوجر هدير عبدالرازق اتهمه فيه بـ هتك عرضها، بسبب الفيديو الخادش ويرصد موقع تحيا مصر التفاصيل الكاملة.

تطورات جديدة عن فيديو البلوجر هدير عبدالرازق

وقال المحامي في بلاغه إن نشر الفيديو الإباحي الخاص بـ هدير عبدالرازق أحد أخطر أنواع العنف ضد المرأة، معتبرا أنه حتى وإن كانت هدير مخطئة في بعض تصرفاتها، لكنها امرأة مصرية في المقام الأول، هتك سترها وعرضها، الذي هو عرض لكل مصري وعربي، لأهداف غير إنسانية وإجرامية.

وتابع المحامي تعرضت البلوجر هدير عبد الرزاق من مسرب الفيديو الإباحي إلي العديد من أشكال العنف، تعتبر من جرائم الإبتزاز ونشر الفسق والفجور والاعتداء علي حرمة الحياة الخاصة، ومخالفة قانون مكافحة الدعارة، وقانون الانترنت الجديد.

البلوجر هدير عبدالرازق تحاول إنهاء حياتها

ونشرت البلوجر هدير عبدالرازق، منشور جديد قالت فيه دي 3 مرة أفشل في اني أروح لربنا كافرة بقا مش كافرة، أنا مش عارفة هو مش عاوزني ليه، أنا اتحكم عليا بالإعدام مش عارفة عملت إيه استاهل عليه دمار حياتي بالشكل ده.

وتابعت البلوجر هدير عبدالرازق، حياتي ادمرت ومحدش عندو استعداد يرحم ارحموني كفاية أخبار كذب على لساني وكفاية توزيع في صور ليا وللفيديو أنا المحاولة الرابعة الجاية اقسم باللي خلقكوا لرمي نفسي من برج القاهرة عشان أضمن أني همشي من هنا.

تفاصيل ضبط البلوجر هدير عبدالرازق

وأكملت البلوجر هدير عبدالرازق في منشورها، انتوا متعرفوش يعني إيه رحمة ولا إنسانية ولا حتى دين محدش حاول حتى يساعدني إني ارجع حقي من اللي عمل فيا كدة محدش سلط الضوء ليه على اللي عملوا فيا كدة زي ما اتكلموا عن فضيحتي.

وأضافت هدير عبدالرازق، مهما أكون غلطت أنا مستهلش اتفضح بالشكل ده الشخص كان جوزي مش مأجرني أنا جوزي طلقني وبيتي اتخرب وحياتي اتدمرت مفضلش غير أني أنهي حياتي وياريت ربنا ياخدني عندو قبل ما أنا اللي احاول للمرة الرابعة.

وقال والد هدير عبدالرازق أن مقطع الفيديو كان سببا في حدوث تفاصيل كارثية في المنزل والتعرض لأسرته ومنزله وابنته، وهو ما تسبب في إصابة والدة هدير عبدالرازق بوعكة صحية بالإضافة لأنه يعاني من حزن شديد.

كانت الأجهزة الأمنية بوزارة الداخلية داهمت منزل البلوجر الشهيرة هدير عبدالرازق الشهيرة على منصات التواصل الإجتماعي بفيديوهات الملابس النسائية وبعض الأمور المتعلقة بالنساء، حيث تمكنت من ضبطها داخل شقتها بمنطقة بدر بقطاع القاهرة الجديدة، واقتيادها إلى قسم الشرطة تمهيدا لعرضها على النيابة العامة.

انهارت البلوجر هدير عبدالرازق فور القبض عليها، حيث تمكنت أجهزة الأمن من ضبطها وهي مرتدية بنطال أسود اللون ومن أعلى بلوزة سوداء، وفي الخلفية دولاب ملابس، حيث كانت بدون ميك آب أثناء ضبطها، ولم تصدق ما يحدث معها فكانت تردد مش هينفع وأنتوا مين، ثم تم اصطحابها إلى قسم الشرطة.

تابع موقع تحيا مصر علي