عاجل
الخميس 19 سبتمبر 2024 الموافق 16 ربيع الأول 1446
رئيس التحرير
عمرو الديب

13 يوليو.. تفاصيل حفل فرقة كايروكي في الأكاديمة البحرية بالأسكندرية

فرقة كايروكي
فرقة كايروكي

يحيي فرقة كايروكي حفلاً غنائيًا في استاد الأكاديمية البحرية بمدينة الإسكندرية يوم 13 يوليو المقبل، ضمن حفلات ليالى مصر، ويقدم خلال الحفل باقة متميزة من أشهر أغنياتهم المحببة لدى جمهورهم ويتفاعل معها.

حفل كايروكي ضمن ليالي مصر

يستعد فريق كاريوكي لحفلهم الغنائي القادم، ضمن فاعليات مهرجان ليالي مصر، ومن المقرر أن يقدموا باقة مميزة من أغانيهم القديمة والحديثة أثناء الحفل، ويرصده موقع تحيا مصر، ويعد هذا الحفل الثاني بعد النجاح الكبير لحفل الفنان محمد حماقي ضمن مشروع ليالي مصر،  ويمكن للجمهور حجز التذاكرة من خلال منصة "تذكرتي" الإلكترونية.

فرقة كايروكي

حفلات ليالي مصر

ومن جانبه، تأتي حفلات ليالي مصر برعاية الشركة المتحدة للخدمات الإعلامية في إطار استراتيجية الشركة للحفاظ على الريادة المصرية في الفن والثقافة، وتوسيع قاعد الترفيه لتصل لكل ربوع مصر إلى جانب الترويج للكثير من المحافظات كمقاصد للسياحة الداخلية من خلال تنظيم الحفلات فيها.

وفي خلال السنوات الماضية رأينا كيف قامت الشركة المتحدة بالعديد من المشروعات والمبادرات لدعم وتطوير صناعة الترفيه والفن، وذلك للحفاظ على الريادة في الفن والثقافة وإبراز التراث الحضاري للدولة المصرية، كما وقامت شركة "تذكرتي" بطرح تذاكر الحفلات ومواعيدها في كل محافظة عبر موقعها الإلكتروني للجمهور.

آخر أعمال فرقة كايروكي

وعلى الجانب الآخر، جاءت أغنية ما توحشنيش وهي من كلمات منتصر حجازي، ألحان و توزيع كايروكي، إنتاج موسيقي وميكسا شريف مصطفى.

فرقة كايروكي

وتقول كلمات الأغنية:
ماتوحشنيش، أنا مستني ليا كتير، أنا لسه أواني مجاش، ماتنتظريش، أنا لسه لقدري أسير، أنا لسه غنا متحاش، متبعديش، متوحشنيش، أنا مش بكرة أنا لسه، أنا مركب ولا بيرسى، ومش ملموم علي روحي، ولا فاكر ولا بنسى، ماتوحشنيش.. ماتوحشنيش، عشان النبض جوا القلب مايوجعنيش، عشان أقدر أعيش بكرة ومايفوتنيش، عشان يمكن عيوني تنام، بتشبه بعضها الأيام، عشان يمكن من الأحلام، الاقي حلم مابيبكيش.

ماتوحشنيش، أنا لسه باحايل ضي لسه بعيد، ويوم لو حتى ست ساعات لكنه سعيد، مخاصمة عيني ريحة الدمع، وناقص وحدي وسط الجمع، قلق ملو البصر والسمع، كأني يتيم ف ليلة العيد، ما بيغنيش، ما توحشني، ما توحشنيش، عشان النبض جوا القلب ما يوجعنيش، عشان أقدر أعيش بكرة وما يفوتنيش، عشان النبض جوا القلب ما يوجعنيش، عشان يمكن من الأحلام، الاقي حلم ما بيبكيش، عشان يمكن عيوني تنام، بتشبه بعضها الأيام، عشان يمكن من الأحلام، الاقي حلم ما بيبكيش، أنا لسه لقدري أسير، أنا لسه غنا متحاش، متبعديش.

تابع موقع تحيا مصر علي