عاجل
السبت 06 يوليو 2024 الموافق 30 ذو الحجة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

عمر كمال وحسن شاكوش يطرحان أغنية قطر جيلك.. تعرف على كلماتها

أغنية قطر جيلك
أغنية قطر جيلك

طرح كلا من الفنان عمر كمال والفنان حسن شاكوش فيديو كليب جديد لهما بعنوان قطر جيلك، وذلك عبر موقع الفيديوهات العالمي يوتيوب، وقد حقق الفيديو كليب منذ طرحه وحتى الآن أكثر من 5 آلاف مشاهدة.

تفاصيل أغنية قطر جيلك

وجاءت أغنية قطر جيلك التي يرصد تفاصيلها موقع تحيا مصر من كلمات مصطفى الجن، ألحان منعم، توزيع إسلام ساسو، وإخراج حسام مجدي، وتقول كلماتها: "واحده واحده يا قطر جيلك عارف ان مفيش بديلك انتی اصلا مين يجيلك في الدلع ولا الجمال عادى خليهم يقولو القمر فوق مين يطولو دا البطل لحظة وصولو خطوتو بتعمل زلزال بطل مجاش اللى ينيمو ويقف قصاد سحره ويهزمه كل اللي يتحدوكي سلموا یا نمبر وان ف الجامدين عرشك مجاتش اللى تهدده منك مفيش وبيستوردوا وياعيني بيحاولوا يقلدوا وبردو جمبك مش باينين كلو يصحالو ويفوقلو دا الفرس نازل بتقلو ممكن الملعب يروقلو اصحو وحش الكون حضر".

أغنية قطر جيلك 

كلمات أغنية قطر جيلك

"اصحو وحش الكون حضر مين على الكوكب دا قدو كلهم قدامو هدو لا صراحه الله يهدو ممنوعات والعود خطر عسل قمر من غير أفورة لا شغل ميكب ولا فلترة لمبة كده ماشية منورة كشاف جمالك يعمى العين اسد وعودك عود مفترى تتحسدی لازم تتبخری فتحتى نفسى على الجمبري وع الجواز وماليكي يمين بشويش على الارض حبة الشارع مش حمل دبة خف حبه تذيد محبه احنا مش قدك يا جامد حد فيكو يروح يقولو يهدا بالجمدان دا كلو لو لمحتو انا مش هحلو.. خف حبه تذيد محبه احنا مش قدك يا جامد حد فيكو يروح يقولو يهدا بالجمدان دا كلو لو لمحتو انا مش هحلو ده اللي خلاه مشاعري قامت.. دنا ازلزل الكوكب زلزلة بس تقوليلي بحبك يلاااا وتحطى لينا صورة ع الحالة وسهم راشق بين قلبين عاشقك وعشقى ملوش ترجمة يا ملاك رقيق نازل من السما بطلت من بعدك رمرمة ونويت اكمل نص الدين".

برومو أغنية قطر جيلك يثير الجدل

وسبق وأن أثار برومو أغنية قطر جيلك جدلا واسعا خلال الأيام القليلة الماضية، وذلك بسبب ظهور الراقصة ليندا في الفيديو كليب بملابس مثيرة، وكذلك ظن عدد من الجمهور أن هناك مشاهد من ذلك العمل تم تصويرها في قصر البارون لتشابه الوجهات، ولكن خرجت وزارة السياحة في بيان رسمي لها وأكدت على أن ذلك العمل لم يتم تصويره في قصر البارون.

تابع موقع تحيا مصر علي