عاجل
السبت 05 أكتوبر 2024 الموافق 02 ربيع الثاني 1446
رئيس التحرير
عمرو الديب

خلي بالكم .. خبيرة فلك تحذر من حوادث كبيرة وأعطال 

توقعات الفلك
توقعات الفلك

حذرت رحاب منيعم، خبيرة علم الفلك، أن طاقة النار والحرائق تزداد لمدة 48 ساعة، خاصة مايتعلق بالمطبخ والغاز وأي مصدر كهرباء.

وتابعت خبيرة علم الفلك، في منشور عبر حسابها على موقع التواصل الاجتماعي فيس بوك، والذي رصده موقع تحيا مصر، «انتبهوا من الالات الحادة ومن السرعة خلال السواقة وتجنبوا طاقة اللون الاحمر خلال اليومين لانها بتزود العصبية وبتزود طاقة النار».

توقعات الفلك خلال 48 ساعة 

واضافت، خلال اليومين القمر هيكون في زاوية سعيدة مع مشتري الجوزاء هتلاحظوا جرأة واضحة للناس في التعبير عن آرائهم «وممكن ناس تفاجئكم بكلامها ومشاعرها وزيادة في التعبير عن الرأي ان كان احيانا بشكل عصبي او بزلات لسان  خاصة العاملين بالاعلام والكتاب وهتفاجؤوا بتصريحاتهم».

واكدت، «اليومين مناسبين جدا لأنكم تواجهوا أي شخص ببساطة لأن هيكون عندكم الجرأة  لده وللناس اللي عندها مشاكل مع اخواتها او عايزين يطلبوا فلوس او اي شئ من اخواتهم النهاردة ونهار بكرة مناسبين بعد كده لاء».

واضافت، أن من عصر غدا وليوم الأحد تزداد اعطال السيارات والأجهزة المنزلية وربما مشاكل تخص بعض تطبيقات السوشيال ميديا.

ونوهت، «ممكن نسمع عن حادث عنيف يخص نساء أو اسرة بالكامل ربنا يسلم الجميع، احلام امبارح اغلبها رؤي او لها دللات وقابلة للتحقق ولو حد حلم باية قرانية أو دعاء معين يقراه عادي ويعتبره ورد يومي ومش لازم يعمل فرح ويحكيه لأي حد معدي».

تفاصيل عن حجر العقيق الأحمر 

وكانت نشرت من قبل، أن حجر العقيق الأحمر من اقوى وأفضل الأحجار الكريمة لانه حجر قوي جدا للذين يعانوا من ضعف الشخصية وللتحصين من الأعداء واعطاء ثقة بالنفس وهيبة لصاحبه وله طاقة رهيبة لعلاج الضعف والخوف، لكنه مثل الدواء بالضبط لا يصرف الا بروشته، ممنوع ارتداؤه نهائي بدون رأي خبير لانه قوي جدا لكنه يتحول لنحس  وممكن يسبب مشاكل حسب خريطتك الفلكية.

 

وتابعت خبيرة علم الفلك، أن الأحجار الكريمة، كانت بتستخدم للعلاج ولاغراض روحانية في كل الحضارات القديمة، مشيرة« لكن حاليا للاسف اغلب اللي بيتعاملوا بيها بيعتبروها زينة وساعات اشوف ناس بقي حبت تعلي الموضوع فتقول اختار حجر ع حسب برجك وده كلام فارغ تماما يعني  ».

واضافت، ان الذهب مناسب لبرج الأسد، لكن في بعض الخريط الفلكية وحسب موقع الشمس ممكن يسبب زيادة التعرض للمرض أو الخساير المالية، «وناس كتير حللت معايا بمجرد ماشفت وضع الشمس عندهم وعرفت انهم بيلبسوا الدهب أو حتي بيشيلوه للاستثمار قلتلهم انه مسببلهم خساير او امور معينة وفعلا ده اللي كان بيحصل معاهم ومش فاهمين سببه ولما شالوه وبعدوا عنه اتحسنت طاقتهم بشكل واضح».

تابع موقع تحيا مصر علي