عاجل
السبت 06 يوليو 2024 الموافق 30 ذو الحجة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

بحب النكد قد عنيا.. تامر عاشور يكشف تفاصيل ألبومه الجديد

تامر عاشور
تامر عاشور

كشف المطرب تامر عاشور عن نفاصيل ألبومه الجديد، المقرر طرحه خلال الفترة المقبلة، ويحتوي الألبوم على باقة مميزة ومتنوعة من الاشكال المختلفة، وسينال أعجاب الجمهور.

تامر عاشور: الألبوم مكون من 10 أغاني

صرح الفنان تامر عاشور عن تفاصيل ألبومه الغنائي الجديد، من خلال تصريحات رصدها موقع تحيا مصر، فقال: الألبوم فيه 10 أغاني.. وأشكال المزيكا مختلفة فيه تماما عن اللي كان بيتقدم قبل كده وفي نفس الوقت مش غريبة على ودن الناس، والكلام جديد جدا.

واضاف عاشور: انا بحب النكد قد عنيا، ودا الجزء بتاعي، ومهتم بيه، وبقدر اطلع منه أغاني كتير تعجب الناس، واحنا بنفرج عن نفسنا بالدراما، والدراما مبتحزنش دي بتفرج عن اللي جواك، وبتحس اني بقولك اللي عاوز تقوله، فـ دا احساس جديد ومفيش كتير بيعمله.

تامر عاشور

تامر عاشور يساند شيرين عبد الوهاب في ازمتها

وجمن جانبه، كتب تامر عاشور عبر حسابه على موقع X تويتر سابقا، حيث قال: كل اللي أقدر أقوله في موضوع شيرين عبد الوهاب أن مفيش كلمة واحدة بس من اللي اتقالت وانتشرت صح.. أنا قريب من أهل شيرين ووالدتها وأخوها.

وأضاف: أنا برضه أقولها إني بحبها وكل الدنيا بتحبها وتحب فنها.. أهل شيرين مظهروش في حياتها آخر سنتين تلاتة.. أهل شيرين هم أهل شيرين من زمان، كل نجاحات شيرين كانت وسط أهلها وناسها اللي يشيلوها من على الأرض شيل.

وتابع: يا رب يبعد عنها كل خبيث وأناني وفاشل وممثل.. هي أطيب منهم كلهم وهم اللي وقعوها فكل مشاكلها (أنت بمن حولك) لو اللي حواليك فشلة غصب عنك لازم تبقى زيهم وتعافر علشان تقدر تمارس اللي كنت بتعمله في عدم وجودهم بمنتهى السهولة.

آخر أعمال تامر عاشور

وعلى الجانب الآخر، تعتبر أغنية هيجيلي موجوع هي آخر ما طرحه الفنان تامر عاشور، وهي من كلمات عليم، وألحان عمرو الشاذلي، وتوزيع عمرو الخضري، وماستر صقر، وجيتار مصطفى نصر، وحققت أغنية هيجيلي موجوع أكتر من 100 مليون مشاهدة خلال 3 شهور فقط عبر موقع اليوتيوب الشهير.

تامر عاشور

وجاءت كلمات أغنية هيجيلي موجوع "هيجيلي موجوع دموعه في عينه تعبان، هديله أسبوع هيجي بعديها ندمان، هيجيلي ويشوف ساعتها أنا ناوي على إيه، هايجيلي بالخوف باين في كلامه وعينيه، هيشوف وش تاني مني ياريت ما يشوفوش، معقول لما يجي بعد أذاه ما أوجعوش؟، ده أنا ناوي لو فاق ما أسيبش كلام ما أقولهوش، هيغيب يروح فين؟ في مين ناس راحوا وماجوش، مسكين وغلبان قالولي: بعديك خلاص ضاع، آه يا عيني عشمان قولوا له خلصانة بوداع، وهيجي ويروح لكن ع الفاضي ومفيش، الصورة بوضوح بَقِت بيموت وأنا بعيش.

تابع موقع تحيا مصر علي