عاجل
الأحد 08 سبتمبر 2024 الموافق 05 ربيع الأول 1446
رئيس التحرير
عمرو الديب

ويزو لمنتقدي الأعمال الفنية: ازاي ادخل نفسي في شغل انا مبفهموش

ويزو
ويزو

علقت الفنانة ويزو عن رأيها في منتقدي الأعمال الفنية على مواقع التواصل الاجتماعي المختلفة، مشيرة إلى أنهم ليسوا من أهل الخبرة فكيف يضعون نفسهم في هذا الموضع، وأصبح الأمر مزعج للعديد من النجوم في الوقت الحالي خاصة وأن الجمهور أصبح يتمادى.

ويزو لمنتقدي الأعمال الفنية: دارسين اي؟

وقالت ويزو خلال لقائها مع الإعلامية فاطمة مصطفى ببرنامج الراديو بيضحك والمذاع على راديو 9090 موجهة حديثها لمنتقدي الأعمال الفنية: مش دي دراسة ولا اية.. ازاي ادخل نفسي في شغل ناس أنا مبفهموش  وكل يوم الصبح نلاقي كلام وحاجات غريبة.. بس انا بقيت أريح دماغي ومبركزش في الحاجات دي.

ويزو مع فاطمة مصطفى 

وتابعت ويزو حديثها في تصريحات رصدها موقع تحيا مصر، قائلة: بقيت احس انه كل بيمثل عشان يبقى تريند وأنا مش فاهمة يعني اي تريند اللي كله بيجري عليه ده.

ويزو تكشف مشاركتها في مسرح مصر 

وتحدثت ويزو عن مسرح مصر والانتقادات التي كانت تواجهها هي وأصدقائها في مسرح مصر، مشيرة إلى أنه لم يكن في تفكيرها النجاح أو الشهرة، موضحة: ولا احنا ولا استاذ أشرف عبد الباقي كنا متوقعين مسرح مصر يعمل ده كله، احنا كلنا كنا شغالين عشان بنحب التمثيل وكل واحد كان عنده شغل تاني مركز فيه ويمكن عشان كدة ربنا كتبلنا النجاح.

ويزو 

وتطرقت ويزو بحديثها عن زوجها شريف وظهوره في مسلسل الكبير اوي مشيرة إلى فرحته الغامرة عند مشاهدته نفسه على شاشة التليفزيون، موضحة: عنده حتة خاصة بيه في التمثيل وأدائه مكس بين القديم والجديد يعني سيد زيان داخل في وحيد سيف وكدة.

ويزو في فيلم اللعب مع العيال 

من ناحية أخرى، تشارك ويزو في السينما المصرية في الفترة الحالية بفيلم اللعب مع العيال والذي تقدمه أمام الفنان محمد إمام وكلا من النجوم مصطفى غريب، باسم سمرة، حجاج عبد العظيم، بيومي فؤاد، وعدد آخر من النجوم ومن إخراج المخرج شريف عرفة، وتدور أحداثه في إطار اجتماعي تشويقي كوميدي اكشن، وينافس أمام عدد من الأعمال الفنية الأخرى من بينهم فيلم ولاد رزق 3 بطولة أحمد عز وأسر ياسين وعمرو يوسف  وفيلم أهل الكهف بطولة خالد النبوي وفيلم عصابة الماكس بطولة أحمد فهمي.

تابع موقع تحيا مصر علي