عاجل
الأحد 08 سبتمبر 2024 الموافق 05 ربيع الأول 1446
رئيس التحرير
عمرو الديب

ادعولي واوعوا تنسوني.. عصام صاصا بعد تصالحه مع أسرة المتوفي: راضي بقضاء ربنا

عصام صاصا
عصام صاصا

خرج الفنان عصام صاصا في أول تعليق له بعد انتهاء أزمته مع أسرة الشاب المتوفي، لطلب الدعاء من جمهوره، مشيرا إلى أنه راضي بقضاء ربنا بعد مروره بتلك الأزمة الكبيرة التي أثرت عليه نفسيا.

أول تعليق من عصام صاصا بعد تصالحه مع أسرة المتوفي 

وقال عصام صاصا في منشور عبر حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام عبر خاصة ستوري في منشور رصده موقع تحيا مصر: الحمدلله على كل حاجة انا راضي بقضاء ربنا سبحانه وتعالى وأنا كان أهم حاجة أرضي اهل المتوفي وميكونوش زعلانين مني وأنا عملت اللي عليا وكل حاجة بتاعة ربنا لأن ربنا وحطه اللي عالم أنا كنت عامل ازاي بسبب الحادث وأنا عارف ان ربنا مش هيسبني ودايما جنبي والحمدلله تاني ربنا بيجيب كل حاجة كويسة.. ادعولي أنا محتاج دعوا كل واحد اوعوا تنسوني.

منشور عصام صاصا 

عصام صاصا يعلن تصالحه مع أسرة المتوفي

 وكان قد أعلن مطرب المهرجانات عصام صاصا بشكل مفاجئ في مقطع فيديو نشره عبر حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام تصالحه مع أسرة المتوفي ، فقال: السلام عليكم ورحمة الله، أنا بقدم خالص التعازي لأسرة المتوفي الله يرحمه أحمد مفتاح وبقول للناس كلها أننا الحمد لله اتراضينا مع الناس دي، وربنا كان عالم أني عمري ما كنت هسيب الناس دي، والله يرحمه.

عصام صاصا 

أزمة عصام صاصا 

وكان عصام صاصا قد تعرض لأزمة كبيرة بعدما دهس أحد الأشخاص بسيارته على طريق الدائري أثناء تعديته الطرق ما أدى إلى وفاته ومن هنا بدأ عصام صاصا يصبح حديث مواقع التواصل الاجتماعي المختلفة وبدأ الهجوم المروع عليه، ليخرج عدد كبير من مطربي المهرجانات ليدافعوا عنه وعن أخلاقه، وبدأ زوجته في الحديث عنه ودعمه من خلال كشف الحقيقة الجمهور على حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام، وذلك بعدما تم القبض على عصام صاصا وخروجه بكفاله وعودته إلى القضية مرة أخرى بعدما أثبت تعاطيه للمخدرات.

 واعلنت زوجة عصام صاصا بتكفل زوجها بأسرة المتوفي حيث قالت في فيديو على موقع انستجرام: عصام صاصا حاسس بالذنب تجاه عيال المتوفي وعايز يعوضهم ويأمن مستقبلهم لأنهم اتيتموا وهو كان يتيم وأكتر حد حاسس بيهم.. احنا مش هنسيب أهل المتوفي وربنا يقدر عصام ويخليهم مش محتاجين حاجة.

تابع موقع تحيا مصر علي