عاجل
السبت 18 مايو 2024 الموافق 10 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

محمود البزاوي يكشف مفاجآت عن علاقته بزوجته ووالدها الراحل محمود السعدني

محمود البزاوي
محمود البزاوي

فجر الفنان المصري محمود البزاوي، عدة تصريحات عن علاقته بزوجته هالة السعدني، ابنة الكاتب الراحل محمود السعدني.

علاقة محمود البزاوي بزوجته

وقال محمود البزاوي خلال تصريحات تليفزيونية يرصدها تحيا مصر: قعدت سنة أعرف هالة ومعرفش إنها بنت محمود السعدني، ومكنتش خايف بس من قلمه، دي عينه لوحدها ممكن تجيبني الأرض، وروحت أزور هالة في المستشفى لما كانت عاملة عملية، ولأول مرة في حياتي أفكر في الورد، أنا فلاح محلاوي، اتقالي خد ورد وروح لـ هالة، وهي شافتني اتخضت وقالتلي إيه اللي جابك.

محمود البزاوي 

تصريحات محمود البزاوي عن محمود السعدني

وتابع البزاوي: أنا بقرأ لـ محمود السعدني من وأنا صغير وعارف حكاية الولد الشقي وحكاية هالة، وعارف تفاصيل العالم بتاعه، فقررت أزور هالة في البيت، وبعد الزيارة بـ سنة قررت أتقدملها، وروحت اتقدمت لعم محمود، معرفتش أفتح الكلام معاه طول القعدة وكان في ناس، وأنا نازل وهم واقفين على السلم، قال لي هبقى أسأل هالة، وبعدها بكذا زيارة، قال لي هالة وافقت.

وكان قال البزاوي، خلال لقائه مع الإعلامي تامر شلتوت، في برنامج In Deep في العمق، المذاع عبر قناته الرسمية بموقع الفيديوهات الشهير يوتيوب: محمود السعدني من أكتر الناس اللي أثروا فيا، حببني في العلام، السعدني محطة مهمة في حياتي، عشت معاه كتير.

وتابع البزاوي: أعرف عمي محمود السعدني من 1988، وبقرأ له من وأنا في ابتدائي، لكن رغم السنوات الكبيرة اللي عشتها معاه، لكن كلام له مكنش يتعد على الصوابع، لأني بتفرج عليه وبسمعله، وبعيش تجربته بالسمع وعارف قيمته من يومه، عارف أني همشي في ضل التاريخ.

وأضاف محمود البزاوي: حابب أقوله شكرًا، لأني لما شوفته والتقيت بي، طمعت في أني أمشي في كل الطرق مش طريق واحد، وحاليًا بشوفه في أكرم ابنه، هو له فضل عليّ في حياتي ومستقبلي.

وأوضح، أنا بطمع أني أشتغل مع الناس اللي هستفيد منهم، أستاذ وحيد قالي هتعمل معايا مشهد والمسلسل بيتكتب، وافقت وعملت المشهد على قناعة، ولقى إعجاب كبير من الجمهور.

محمود البزاوي يرقص على أغنية أستاذ محمود البزاوي 

على الصعيد الآخر، نشر الفنان محمود البزاوي، جمهوره مقطع فيديو عبر حسابه الرسمي على موقع التواصل الاجتماعي فيس بوك وهو يرقص  على أغنية أستاذ محمود البزاوي، وتقول كلمات الأغنية:

عملت درس جيبت فيه شباب مشهورة
اعلمهم الاعراب طلعت كله بعين مكسورة
ركز في الصورة وائل جمعة مش جسورة
مين سباك عملك بيت اصلك واقع من المازورة

تشتي في الرابع واخدك جولة بين جدران مصانع
الفرق اللعبة مش تمثيل مين قال انك مصارع
واخدني مراجع بكتب التاريخ و بفعل مضارع
وكلوا قال اني اللي جاي حرفيا قروا الطالع
موجود من زمان طفل نوتي في نوتي باد
انت بس الجزء الاول اسمك يسطا بوسي كات
عمتي قالبة بطني ايوه الحاجة انتي نال
مابعنلمش حساب لحد بس بنعمل للبايبال
كلامكوا سيكي ميكي تخطف مين عم ميكي
ده انتوا يسطا عيلة بومة و امك راكبة ميتسوبيشي

تابع موقع تحيا مصر علي