عاجل
الإثنين 03 يونيو 2024 الموافق 26 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

بعد نجاح مسلسل البيت بيتي 2.. موعد عرض الحلقات الاخيرة

مسلسل البيت بيتي
مسلسل البيت بيتي 2

حقق مسلسل البيت بيتي 2 نجاح واسع منذ طرحه على منصة شاهد Vip، مما جعل متابعيه يبحثون عن موعد عرض الحلقات الاخيرة من مسلسل البيت بيتي 2.

موعد عرض الحلقات الاخيرة من مسلسل البيت بيتي 2

وقررت منصة شاهد أن يكون موعد عرض الحلقات الاخيرة من مسلسل البيت بيتي 2 الذي يرصده تحيا مصر، يوم الخميس المقبل 12 منتصف الليل ليودع الجمهور أفضل أعماله الكوميدية خلال هذه الفترة.

أحمد بدير من مسلسل البيت بيتي 2

أبطال مسلسل البيت بيتي 2

ويشارك في بطولة الحلقات الاخيرة من مسلسل البيت بيتي 2، كريم محمود عبد العزيز، مصطفى خاطر، ميرنا جميل، سامح حسين، سامي مغاوري، سليمان عيد والعمل من تأليف أحمد عبد الوهاب.

مسلسل البيت بيتي 2

أحداث مسلسل البيت بيتي 2

وتدور أحداث مسلسل البيت بيتي 2 حول بينو وكراكيري أولاد العمل التي تطاردهم لعنة الفندق ويحاولون فك لغزه مع تعرضهم للعديد من المواقف الكوميدية المرعبة التي تجعلهم في حيرة من أمرهم.

ومنذ طرح الحلقات القبل الاخيرة من مسلسل البيت بيتي 2، تفاعل الجمهور مع العمل قائلًا: عجبني جدا نهاية حلقة ٨ من مسلسل "البيت بيتي" لما اكتشفوا حقيقة مهمة جدا جوا شريط الفيديو، وبترجعنا لجزئية مهمة في الموسم اللي فات.. والصراحة عجباني جدا الكتابة في المسلسل بشكل عام، وفي الموسم ده بالذات في حتة إن الربط بين الجزئين ذكي جدا وفي محله، ومش بس بيخليك مستمتع ومتفاعل مع اللي بيحصل، ده بيخليك حابب تفكر لان الكتابة مساعدة علي كده بأساليب ناجحة جدا في انتظار نهاية الموسم ده، واللي متوقع تبقي تقيلة جدا وممكن يبقي فيها مفاجآت اكتر.

وتابع آخر، اقولكم بقا علي اللغز 
بعد ما اتفرجت علي الجزء الاول كلو تاني واتفرجت علي الجزء التاني تاني علشان اربط كل الاحداث يوم الفرح هو كان سبب اللعنه اللي حصلت في الجزء الاول والتاني اولا عوني وطومان وسمير و ابن فايز الغامري دول اللي كانو في الصوره ثانيا بقا عوني دا شيطان وهو سبب رئيسي هو وابن فايز لانه في الفرح كلمه وقاله اجيب الرجاله ونروح علي فين يوم الفرح كان هو نفس اليوم اللي هيفتحو فيه المقبره طمعو في المقبره خطفو روح من الفندق علشان يقدموها للمقبره ويعرفو يفتحوها وقتلوها ودفنوها في القصر لان في نفس الوقت الفندق اتحرق وعلشان كده روح ظهرت في القصر منغير فرده الحلق التانيه 
تفتكرو توقعاتي صح. 

تابع موقع تحيا مصر علي